Case - Elevate

Ikke hør på oss

Hør på Joonas selv

Leadsgen

Vi snudde hele leadsoperasjonen til Elevate fra oppmot 1100 CPL til 80KR.

Elevateproductions driver med videoproduksjon og trengte en partner som hjalp de å ha en regelmessig tilførsel av kunder.  

 

Tidligere byrå hadde lansert annonsene og latt de ligge, dette gjorde vi;

Fra en CPL på 1100kr til en gj.CPL på 170kr, i tillegg til å skalere.

Fra totalbudsjett til dagsbudjsett; mer kontroll

Vi opplevde at tidligere byrå hadde lagt annonsen ligge uten å bli sett på i over 2 måneder. Vi gjør det annereledes.

Utfordringen

Leadskostnaden gjorde det ekstremt vanskelig å skaffe kunder profitabelt, penger bare forsvant

Elevateproductions leverer hovedsakelig video og fototjenester, og har jobbet med flere store kunder – og er virkelig flinke i det de gjør. De manglet bare en måte å ha en konsis kundestrøm på.

Løsningen

Et mer hands-on approach og forandringer på måten tilbudet ble presentert til kunde.

Småting som at en sier tjenestenavn istedenfor bedriftsnavn f.ex. «Vi i Elevate, gjør vi x og y, istedenfor med some-flex får du x og y»

Vi merket også at det var noen annonser som produserte veldig gode resultater på facebook, men ingenting på instagram – derfra segmenterte vi.

Vi lagde testingkampanjer som snakket til målgruppen, og derfra kunne finne vinnende annonser.