Vi snudde hele leadsoperasjonen til Elevate fra oppmot 1100 CPL til 80KR.
Elevateproductions driver med videoproduksjon og trengte en partner som hjalp de å ha en regelmessig tilførsel av kunder.
Tidligere byrå hadde lansert annonsene og latt de ligge, dette gjorde vi;
Fra en CPL på 1100kr til en gj.CPL på 170kr, i tillegg til å skalere.
Fra totalbudsjett til dagsbudjsett; mer kontroll
Vi opplevde at tidligere byrå hadde lagt annonsen ligge uten å bli sett på i over 2 måneder. Vi gjør det annereledes.
Utfordringen
Leadskostnaden gjorde det ekstremt vanskelig å skaffe kunder profitabelt, penger bare forsvant
Elevateproductions leverer hovedsakelig video og fototjenester, og har jobbet med flere store kunder – og er virkelig flinke i det de gjør. De manglet bare en måte å ha en konsis kundestrøm på.
Løsningen
Et mer hands-on approach og forandringer på måten tilbudet ble presentert til kunde.
Småting som at en sier tjenestenavn istedenfor bedriftsnavn f.ex. «Vi i Elevate, gjør vi x og y, istedenfor med some-flex får du x og y»
Vi merket også at det var noen annonser som produserte veldig gode resultater på facebook, men ingenting på instagram – derfra segmenterte vi.
Vi lagde testingkampanjer som snakket til målgruppen, og derfra kunne finne vinnende annonser.