Case - Elevate

Leadsgen

Vi snudde hele leadsoperasjonen til Elevate fra oppmot 1100 CPL til 80KR.

Elevateproductions driver med videoproduksjon og trengte en partner som hjalp de å ha en regelmessig tilførsel av kunder.  

 

Tidligere byrå hadde lansert annonsene og latt de ligge, dette gjorde vi;

Fra en CPL på 1100kr til en gj.CPL på 170kr, i tillegg til å skalere.

Fra totalbudsjett til dagsbudjsett; mer kontroll

Vi opplevde at tidligere byrå hadde lagt annonsen ligge uten å bli sett på i over 2 måneder. Vi gjør det annereledes.

Utfordringen

Leadskostnaden gjorde det ekstremt vanskelig å skaffe kunder profitabelt, penger bare forsvant

Elevateproductions leverer hovedsakelig video og fototjenester, og har jobbet med flere store kunder – og er virkelig flinke i det de gjør. De manglet bare en måte å ha en konsis kundestrøm på.

Løsningen

Et mer hands-on approach og forandringer på måten tilbudet ble presentert til kunde.

Småting som at en sier tjenestenavn istedenfor bedriftsnavn f.ex. «Vi i Elevate, gjør vi x og y, istedenfor med some-flex får du x og y»

Vi merket også at det var noen annonser som produserte veldig gode resultater på facebook, men ingenting på instagram – derfra segmenterte vi.

Vi lagde testingkampanjer som snakket til målgruppen, og derfra kunne finne vinnende annonser.